B
B
B
P
P
P

10 Kolay Adımda Bir Marka Kimliği Tasarımı

10 Kolay Adımda Bir Marka Kimliği Tasarımı

Aslında bir marka yaratmak sandığınız kadar zor değildir. Bu metnimizde sıfırdan yeni bir marka yaratmak için neler yapmanız gerektiği açıklamaya çalışacağız.

Sıfırdan marka yaratmanızı isteyen bir müşteri size yaklaştığında işler biraz zor görünebilir. Ama aslında endişelenmeyin; aslında yapmanız gereken biraz farklı bir şekilde tasarım ve bunu tüm materyallere uygulamaktır. Müşterinizi hem mutlu edecek hem de size yardımı dokunacak bir marka kimliği geliştirmek için bazı ipuçlarını sizinle paylaşıyoruz.



Kim bilir, belki gelecek yıl her sokak köşesinde yarattığınız markayı görebilirsiniz…

01.Strateji ile başla

Yeni bir marka kimliği üzerinde çalışmaya başlamadan önce, marka stretejisini değerlendirmeli ve bunun üzerine bir teklif formu hazırlamalısınız. Projenin en başında kriterlerinin belirlenmesi kurumsal kimlik materyalleri içerisine nelerin olup olmayacağının anlaşılması işinize daha kolay başlamanızı sağlayacaktır.

02.Ayrıntılı brief ile çalışmaya başla

Tasarım kavramları ile alakalı müşteriden ayrıntılı brifing alınmadan marka oluşturulursa çok fazla sezgisel çalışılacağından fikrinize güvenseniz de kötü geri dönüşler alabilirsiniz. Bu riski almamak için ayrıntılı brief her zaman her tasarım işinde olduğu gibi çalışmanıza şekil verecektir. Net bir marka stratejisi briefi iki tarafta da tasarım kararlarının rasyonalize edilmesine olanak sağlar.

03.Araştırma yap

Marka kişiliğini anlayabilmek için; tarihçesi, işlevi ve arkasında ki ahlakı anlamak önemlidir. Bir marka oluştururken müşterinizin hedef kitlesini, içinde bulunduğu pazarı ve amaçlarını detaylı olarak araştırmak ve bu doğrultuda çalışmalara başlamak gerekir.


04.Beklentileri ölç

Müşterinize marka için kaynaklar bulmak ve araştırma yapmak için sorular sormak değerli bir egzersiz olabilir. Sorular sormanız müşterinizin baktığı noktadan bakabilmenizi ve tasarımınızda ne kadar geniş bir yelpazede çalışıp çalışmayacağınızı ölçmenize yarayacaktır.

05.Rakipleri kontrol et

Müşterinizin rakipleri tarafından kullanılan; renkler, yazı biçimleri ve görsel stillerine bakın. Benzersiz bir tasarım sunmak için size bu ışık tutabilir. Çeşitli kullanımlar, renk ve tasarım boyutları düşünün. Sonra geri çekilin ve müşterinize bu konularda dikkat çekerek bir sunum hazırlayın.

06.Sadece logoya güvenme

Logolar bir marka kimliğini bir arada tutan ve hemen tanınabilir kılan temel taş iken, bazen de markalar yalnızca logolar üzerine inşa edilmez. Marka kimliği oluştururken ayrı unsurlara odaklanmalısınız. Her zaman büyük resmi düşünün ve tüm küçük öğelerin birbiriyle etkileşim halinde olduğundan emin olun.


07.Müşteriyi göz ardı etme

Ne kadar deneyimin olursa olsun, müşteri ürünü senden daha iyi bilir. Bu yüzden müşterinin isteklerini iyice dinlemeli ve senin için yararlı olacakları içinden seçebilirsin.

08.Versiyonda kısıtlı olma

Müşterinin ihtiyaçlarını anlamak büyük bir marka kimliği oluşturmanın ilk adımıdır. Renk seçeneklerini, ayrıntıları ve tipografik unsurları sınırlayarak basit bir kurumsal kimlik oluşturabilirsiniz fakat müşteriye sunum açısından bunu çeşitlendirmek daha fazla zaman harcamanızdan kurtulmanızı sağlayacaktır. Seçenek sunmakta kendinizi kısıtlamayın ve muhakkak çalışmanın renk ve font versiyonlarını çeşitlendirin.

09.Özel spot oluştur

Her işte seyirci çekmek gerekir ve aynı zamanda insanları bağlamak. Marka için müşteride “bu çalışma özel bir şey” algısı oluşturmayı en başında oluşturamazsanız işiniz zor olacak. Bu yüzden bu durumu kullanarak en iyi sunumu yapmalısınız. Karşınızdakini hayal ettirin ve çalışmanıza teşvik edici özellikler ekleyin.

10.Daha fazla oku

Marka yaratmada gerçekten başarı için daha fazla araştırma yapın ve konuyla alakalı her makaleyi okuyun. Daha fazla bilgi sahibi olmanız size kazanç sağlayacaktır.

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor