B
B
B
P
P
P

Kurumsal Kimlik Tasarımı Neden Lazımdır?

Kurumsal Kimlik Tasarımı Neden Lazımdır?

Bir firmanın, şirketin, ya da markanın rakipleri arasından sıyrılmasının pek çok etkeni vardır. Kendi sektörünüzde en iyi ürünü siz yapmak, tanıtım ve reklam giderleri için fazla bütçe ayırmak, sektörde ilk olmanız bu etkenlerden bazılarıdır. Günümüz dünyasında ise kurumsallaşmış olmak bilinirliğinizin artması sizi rakiplerinizden hemen ayırıveren bir özellik haline dönüşmüştür.

Kurumsal kimliğinizin oluşumu için belirli aşamalar vardır. Öncelikle eğer büyümek istiyorsanız, firmanızı çağın ötesine taşımak istiyorsanız prestijli bir marka, bilinir bir ürün oluşturmak istiyorsanız siz istekli olmalısınız. Kurumsal kimlik tasarımı konusunda uzmanlaşmış reklam ajanslarını araştırmakla işe başlayabilirsiniz. Bu ajanslardan birine müracaat ettiğinizde kurumsallaşma süreciniz başlamış demektir.

Kurumunuzun verileri, uzun vadeli planları, ekonomik alanları, kurumunuzun kültürü ve geçmişi rakip firmalar, iş alanları, genel teşkilat şeması gibi pek çok veri ilk toplantıda lazım olacaktır. Çünkü art director, sanat danışmanı, yazar ve grafiker(tasarımcı) hatta bunların yanına web tasarımcısı ve sosyal medya danışmanı da ekleyebiliriz; oluşan ekip sizden aldığı verilerden yola çıkarak kurumsal kimliğinizin oluşması için ilk adımları atar.

Web tasarımcı kurumunuzun temel bilgilerinin bulunduğu ciddi ve ağı başlı bir site tasarlarken sosyal medya danışmanı ise o olanda nasıl bir çalışma yapılması gerektiğini belirler.

Kurumsal kimlik tasarımı uzmanları ise kolları sıvayıp gerekli çalışmalara başlarlar. İlk iş logonuzu tasarlamaktır. Dünya çapında ün yapmış kendi sektörlerinin devleri kurumlar logolarını özenle seçmişler ve bu sayede akıllarda kalıcılık sağlamışlardır. Logo tasarımında ise dikkat edilecek hususlar ise şöyledir. Renklerin seçimi çok önemlidir. Canlı ve firmanızın yaptığı işle ilgili renkleri sanat danışmanının da üretkenliğiyle belirlenmelidir. Ayrıca sade ve akılda iz bırakmalı, özgün olmalı ve hatırlanabilir olmalıdır.

Yukarda belirttiğimiz aşama kurumsal kimlik tasarımının planlama aşamasıdır. Daha sonra zamanlama, sunum, düzeltmeler ve baskı ve uygulama süreçleri gelişir.
Kurumunuzun önsözü olan logonuzun hazırlanması sürecinden sonra zamanlama aşamasında ise planlama süresince belirlenmiş özelliklerin nasıl ve ne şekilde sunulacağının şartları belirlenir.

Bundan sonraki aşama sunumdur ki her şey bu aşamada şekillenir.

Sunum aşamasında ajansınız sizin için belirlemiş olduğu her şeyi ortaya döker. Antetli kağıtların nasıl olacağı, kartvizitler, logonuz, dosya, bloknot, diplomat zarf,  kurum içi zarflar, dijital tasarımlar, kurumsal kimlik kullanım kılavuzu, personel kıyafetlerinin ve davranışlarının nasıl olacağı bu sunumda ortaya konur. Bunlar kurum içinde kullanılacak materyallerdir. Araç tasarımları, bina cephesi, kurumsal web projesi, kataloglar, broşürler, el ilanları, poster ve afişler, pankartlar, CD etiketleri, stickerlar, imsakiye, masa takvimi gibi tüm öğeler ise kurum dışında kullanılan malzemelerdir. Tüm bunların kurumunuzun rengini dünyasını yansıtır şekilde tasarlamak ve sunum aşamasında sunmak önemli bir ayrıntıdır.

Kurumsal kimlik tasarımında 4üncü aşama ise sunum sonrası düzeltmeler kısmıdır. Kurum yetkilileri beğendiği ve beğenmediği yönleri, eklenmesi gerekenleri ve çıkarılması gerekenleri belirler. Böylece her iki taraf da gelinen mesafeyi görür ve önlerine bakma fırsatı bulur.

Son aşama ise belirlenen tüm malzemelerin uygulama ve basım dönemidir. Artık son aşamaya gelinmiş ve kurumsal kimliğinizin oluşması için tüm adımlar atılmıştır. Uzun vadeli bir plan olarak düşünülmesi gereken kurumsal kimliğiniz artık sizi daha ilerlere taşımaya hazır bir hale gelmiştir.   

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor