B
B
B
P
P
P

Başarılı Katalog Tasarımı Nasıl Olmalı?

Başarılı Katalog Tasarımı Nasıl Olmalı?

Katalog, pazarlama araçlarından, ürün ve servislerini tanıtmak amacıyla kullanılan en güçlü tercih edilen araçtır.
 
Şöyle bir düşünün: Katalogları mail yoluyla ya da mağaza çıkışında alıyoruz. Paketlerimizin içinde dahi bize ulaşıyor. Satış sonrasında da bile bizlere inceleme fırsatı sunuyor.  Çoğu zaman beğendiğimiz ürünleri işaretlediğimiz sayfaları ile uzun süre bizde kalmaya devam ediyor.
 
Fakat her kataloğu uzun süre elimizde tutmuyoruz. Bazılarına çok hızlı bir bakış atıp bazılarını ise direk çöpe gönderiyoruz. Bu demek oluyor ki, eğer katalog sıkıcı ve doğru yönde değil ise, her hedef müşteri bu kataloglar üzerinde uzun zamanlar harcamıyor.
 
Göz alıcı tasarım, doğru düzen, çekici görseller ve organizasyonu iyi bir kataloğun mihenk taşları.
 
 

Peki, Nereden Başlamalıyız?


Hedef Kitleye Uygun Tasarım

Kataloğun performansı, kendini ne kadar iyi sattığı ile doğru orantılıdır.
Kataloğunuzu, hedef kitlenizi cezbedecek şekilde tasarlayın. Hedef kitleniz gençse, yaşlılara yönelik bir tasarımdan çok daha farklı olmalısınız. Eğer her ikisini de hedefliyor iseniz, çoklu tasarım anlayışı ile her birinin tarzına uygun tasarlamalısınız. 
Ebat ve Format
 

Ürünleriniz için yeteri kadar boşluk bırakın.

 
Kataloğunuzu tasarlarken, tüm ürünlerinizi ve en önemli ürün ve servislerinizi sergilemek için yeterince geniş olduğundan emin olun.
Sayfa sayısını, formatı ve hedef kitlenizin ne hissedeğini göz önünde bulundurun.
 

Yüksek Kaliteli Görselleri Kullanın

 
Ürün ve servislerinizin görselleri kataloğunuzun en önemli parçasıdır.
Değerli ürünlerinizin görsellerine daha büyük yer ayırmaya özen gösterin.
Görkemli görseller, ürünlerinizi daha cazip gösterecek ve satışlarınızı artıracaktır.
Görsellerinizin ışığının iyi ve yeterli çözünürlükte olduğundan emin olun. Biz görsellerin 300 dpi olmasını öneriririz. 
 
 
Daha Bitmedi .... Katalog Tasarımınızın Sonuçlarını Analiz Edin...
 
Kataloğunuzu değerlendirmek için zaman ayırın ve aşağıdaki soruları cevaplayın.
 
  • Deli gibi neyi sattınız? Katalogta neredeydi?
  • Başarısız olanlar var mı ve katalogta nerede yer alıyorlardı?
  • Genel olarak baktığında bu katalog satışlarınıza yardımcı mı, engel mi oldu?
  • Katalog dağıtımından sonra satışlarınız ne kadar bir hızda gerçekleşti?
  • Ayrıca, satış ekibinize mutlaka katalog nasıl gidiyro ve hedef kitle nasıl tepki veriyor sorun.
 
Gördüğünüz gibi, katalog çalışması bir süreç, zaman alıyor, taahüt, sabır ve test gerektiyor.
Ve ne kadar yıldırıcı görünsede, sistemi oturttuğunuzda, onu defalarca ve defalarca  kullanabilirsiniz. Doğru kataloğun formülü,  hem satışlarınızı artıcak, hem de müşterilerinizin daha çok gelmesini sağlayacak.
 

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor