B
B
B
P
P
P

Daha İyi Marka İsmi Bulmak İçin 5 İpucu

Daha İyi Marka İsmi Bulmak İçin 5 İpucu

Önemli olan unsurlardan biri; herhangi bir iş, sağladığı hizmet veya ürünün teşhis edilebileceği bir marka yaratılmasıdır. Marka ismi oluşturulurken düşünmek zorunda olunan ilk şeylerden biri; hangi sektörde olunursa olunsun işinizin uzun vadeli planlarıdır. 

İşiniz için mükemmel bir marka adının yaratılması bazı zorlu süreçleri beraberinde getirir. Aslında en başında bu görev zor gibi görünmeyebilir ancak hizmetiniz veya işinizin ne tür çeşitli yönleri olduğu hakkında dikkatli bir değerlendirme yapılması gerekmektedir. Marka ismi, logo tasarım ve tipi işiniz ile birlikte sembolik bir temsildir ve yaptığınız işi özetler.

Size, marka ismine karar vermeden önce dikkat etmeniz gereken birkaç temel konudan bahsedeceğiz;   


1-Web ve Teknoloji Dostu Olun

Hangi işi yapıyor olursanız olun artık günümüzde her markanın bir web sitesi olma zorunluluğu vardır. Bu zorunluluk çağın getirdiği bir gerekliliktir. Eğer işinizi ileri ki hedeflerinize uygun oluşturmak istiyorsanız internet ve teknoloji gelişimine özen göstermeli ve marka isminizi ararken bu konuyu göz ardı etmemeniz gerekir.

Web sitenin tasarlanmasından önceki konu marka isminize uygun bir alan adı alınmasıdır. Diyelim ki; markanızın ismi “TCH Medikal” , alan adınızı alırken www.tchm.com olarak alabilirsiniz fakat doğru olan insanların firmanızı daha kolay hatırlayacağı ve ipucu içeren bir alan adının alınmasıdır o da www.tchmedikal.com olacaktır. Bu yöntem her sektör için geçerli değildir. Daha büyük platformlar örneğin sosyal ağ siteleri sadece marka isimleri ile alan adı almalılardır, bu sayede insanların akıllarında kalırsınız ve daha kolay bulunursunuz.


2-Sadelik

İyi bir marka ismi telaffuzu zor olmamalıdır. Daha kolay hatırlanmak için daha az kelimeden veya harften oluşmalıdır.

Bazen birkaç kelimeden oluşan marka ismini hatırlamak insanlar için zor ve sizi ararken bulamamalarına neden olabilir. Zor söylenen ve yazılan marka isimlerinin çoğu müşterilerinin önemli bir bölümünü kaybetmiş olabilir. Söz konusu markanın doğru hatırlanmasını sağlamak olduğunda, basitlik en iyi politika olabilir.


3-Kalabalığın Arasından Sıyrılmak

Sadelik bir yana marka isimlerine karşı ilgi oluşturmak için aynı zamanda unutulmaz olması da gerekir. Markanızı çok açıklayıcı ve anlaşılır hale getirmek ilgiyi sürdürmek için gerekli olan merakı da öldürebilir.

Aklınıza birkaç marka ismi geliyor fakat emin olamıyor olabilirsiniz. Bunun için önce, sektörünüzde ki rakiplerinizi iyi araştırmalısınız, bu araştırmalar size iyi fikirler sunacaktır. Araştırmanız sırasında farklı marka isimleri arasındaki benzerlikler nelerdir tanımlayın. Şirketiniz için bazı potansiyel marka isimleri oluştururken rakiplerinize benzerseniz çabuk unutulacağınızı bilmelisiniz.

Başka bir deyişle markanızın en yakın rakipleriniz arasından sıyrılması gerekir. Potansiyel müşterinizin rakipleriniz arasından çeşitli seçenekleri göz önüne alarak sıyrılmasını istiyor ve dikkati başlangıçta yakalamak istiyorsunuz? O halde diğerlerine benzemeyen bir marka oluşturmalısınız.


 

4-Akılda Kalıcı Bir Logo

Marka ismi ve logo tasarımı çoğunlukla el ele gider. Eğer işinizin güçlü bir marka haline gelmesini istiyorsanız, müşterilerinizin sizi hem işitsel hem de görsel olarak hatırlayacağı bir tarz yakalamalısınız. Klasikleşse de “Apple” markası bunu en iyi başaran firmaların başında gelir. Oldukça basit bir logoya sahip olmasına rağmen insanların hatırlamak için ne yaptığını çözmüştür. Marka için dilsel bellek olarak düşünüp logolarını görsel hafıza ile ilişkilendirmiştir.

Şimdi marka adı ve logosu arasındaki bağlantının markalaşmada ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Logo yaratıcı süreçte size daha fazla özgürlük tanıdığı için isim düşünmek daha kolay bir hale gelebilir.

5-İşin Özünü İçermeli

İşinizde rakiplerinizden kendinizi ayırmak için benzersiz bir teklifi olması gerektiği gibi, markanız da diğerlerinden farklı olanı yansıtmalıdır. Aynı zamanda işiniz gücünüzü yansıtır ve sağladığınız hizmet veya ürünlerin ne tür bir ipucu verdiğini isminizde kullanabilirsiniz.

Örneğin; arama motoru “Google” bize bir izlenim vermiş olabilir ve “googly” (aldatıcı) bir şeyler arıyor ile ilişkilendirmemizi sağlamış olabilir. Böyle bir şirket adını insanlar zahmetsizce tanımlar ve hafızasına kazır.

Bazı markalar ise görünüşte verdiği hizmetle hiçbir ilgisi yokmuş gibi görünebilir fakat bize hissettirdiği şeyi vurgulayarak ilişkilendirmemizi sağlar. Hiç kimse muhtemelen ilk duyduğunda “Starbucks” markasının ne olduğunu anlamamış olabilir fakat bir kahve satıcısı olduğunu öğrenen herkeste ilgi uyandırmayı başararak güçlü bir marka haline gelmiştir. Adı enerji ve doğallığı çağrıştırdığı için artık herkes sabah kahvesini Starbucks’tan alıyor olabilir.

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor