B
B
B
P
P
P

Kurumsal Kimlik Tasarımında Logo Bir Nüfus Cüzdanı gibi İşlevseldir.

Kurumsal Kimlik Tasarımında Logo Bir Nüfus Cüzdanı gibi İşlevseldir.

Bir kurumun kendi içinde ve dışında tavırlarını duruşunu gösterme ve dışarıdan bakıldığında nasıl göründüğü ve nasıl temsil edildiğinin tüm özelliklerine verilen addır. İş yaptığımız bir firma ya da alışveriş yaptığımız bir dükkânda kendimizce sistemli bir hal görecek olursak hemen şu cümleyi kurarız.” Bu adamlar bu işin uzmanı ya da kurumsal bir şirket olduğu için asla sıkıntı yaşamam” buradan şunu anlıyoruz ki profesyonellik kelimesi ile kurumsallaşmış kelimesi bir arada kullanılıyor.

Bazı logolar, bazı amblemler, hatta çok basit bazı çizgiler vardır ki onları görür görmez dünyaca ünlü markalar olduğunu hemen anlarız. Bütün o logoların arkasında çok ciddi bir altyapı son derece sistemli bir kurumsal yapının olduğunu kesinlikle unutmamalıyız.

Yaptığınız iş elbette çok kaliteli olabilir. Hatta kendi sektörünüz içinde en iyi ürünü siz yapıyor olabilirsiniz. Lakin kurumsal bir yapıya sahip değilseniz küçük ölçekli bir işletme olarak kalmaya mahkûm olursunuz. Açılmanın ve büyümenin yollarından birisi kurumsal kimliğinizin tasarlanmasıyla olacaktır. Diğer firmalar önünde olmak, daha bilinir ve akıllarda iz bırakan bir kurum olmak ancak kurumsallaşmak yoluyla olabilir.

Kurumsallaşmak için atmanız gereken ilk adım kurumunuza ait tüm verileri eksiksiz bir şekilde bir araya getirilmesidir. Ortaya konular bu veriler tasarım aşamasının seyrini belirleyecek tasarımcılar her adımını bu verilerden yararlanarak atacaktır. Kurumsal kimlik tasarımı konusunda alanında uzman eğitim almış art director, tasarımcı, yazar ve sanat danışmanı muhakkak bulunmalıdır.

Bu ekip işe logoyu tasarlamak ve renkleri belirlemekle başlar. Renkler hedef kitleye göre belirlenmeli yapılan işle, müşteri kitlesiyle uyumlu olmalıdır. Örneğin tarım sektöründe iş yapan bir firma baharın ve verimliliğin simgesi yeşil rengini ağırlıkta kullanması gerekirken bilişim sektöründe iş yapan bir firma açık maviyi kullanmalıdır. Renkler firmaların kimliğini ortaya koyarlar.

Kurumsal kimlik tasarımında logo bir nüfus cüzdanı gibi işlevseldir. Sizi ilk tanıtan odur. Bu yüzden akıllarda kalıcı iz bırakması kolay çizilebilir olması mana derinliğine sahip olması, ilgi çekici olması çok önemlidir. Logonun belirlenmesi ve diğer kurum içi ve kurum dışı kullanılacak malzemelerin belirlenmesinden Kurumsal kimlik tasarımı kurum size bir sunum yapar. Bu sunumda sizin için düşündüğü her şeyi masaya yatırır ve sizin beğeninize sunar. Burada son söz daima size aittir. Lakin tasarımcılar yaptığı işlerin doğruluğuna ve etkili olunacağına sizi inandırmalıdırlar. Siz yapılan iş ve işlemler için onay verdiğiniz takdirde uygulama ve basım süreci başlar. Bu aşamadan önce çıkarmalar ve ilaveler etraflıca konuşulmalı ve karara bağlanmalıdır. Çünkü firma bir renk ve logoyla piyasaya çıktıktan sonra geri dönüşü zor olur. Çünkü artık o renkler ve simgelerle bilinir hale gelir.

Kurumsal kimlik tasarımı size ne kazandırır diye bir soruyla karşılaştığımızda şu cevapları almamız mümkündür.

Kurumsal kimlik oluşturmak bir geleceğe yatırım hamlesidir. Kısa vadede çok beklenti içine girmemek gerekir. Ama işinizin kalitesini kurumsal kimliğinizle doğu orantılı olarak arttırırsanız yukarda sözünü ettiğimiz küçük bir işaretiyle bile tanınan firmalar ligine girebilirsiniz. Böylece çok bilinen bir marka olarak müşterilerinizle aranızda özgüvene dayalı bir ortam oluşur. Reklam ve tanıtım giderlerinizi azaltarak ar-ge çalışmalarına daha fazla kaynak ayırabilirisiniz.

Kurumsal kimlik tasarımı yaptırırken hangi ajanslarla çalışmanız gerekir?

Eğer profesyonelleşmek istiyorsanız, devler ligine girmek istiyorsanız devlerle çalışmalı bu alanda referansları sağlam, söz sahibi ve her alanda görev dağılımını yapmış yani kurumsallaşmış ajansları tercih etmelisiniz. Bunun için gerekirse ön görüşmeler yapmalı size ve kurumunuza ne gibi imkânlar sunabileceğini ve bunların uygulanabilirliğini kendiniz tartmalısınız.

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor