B
B
B
P
P
P

Web Sitenizi Bir Pazarlama Aracı Olarak Kullanmak için 10 Yol

Web Sitenizi Bir Pazarlama Aracı Olarak Kullanmak için 10 Yol

Bir web sitesi tasarladınız, içerik, yazılım ve her şey harika görünüyor. Fakat bir sorun var;  gerçekte web sitenizde nasıl trafik başlatacaksınız? Ne yazık ki web site tasarımınız ne kadar güzel olursa olsun ziyaretçi ve kullanıcılar otomatik olarak web sitenize tıklamıyor. Bu yüzden sitenizin trafik alması için online bir pazarlama stratejisi uygulamak zorundasınız.

Bu pazarlama stratejilerinden genellikle kullanılan ve tercih edilen 10 tanesini sizler için derledik. Bunlardan bazıları bütçe gerektirse de web siteniz ile fark yaratmak ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız ilk yatırım çok önemlidir.


1.Sosyal Medya

Bunlardan en önemlisi herkesin de bildiği gibi sosyal medya. Potansiyel müşterilerin yüksek oranda düzenli olarak sosyal medyayı kullanıyor olması en muhtemel şeylerden biri.  En popüler platformlarda işiniz için bir varlık oluşturmak ve web sitenize yeni bulunan takipçileri doğrudan aktarmak fırsatını iyi kullanmalısınız. Küçük veya büyük fark etmeksizin en sık kullanılan platformlardan bazıları; Twitter, Facebook ve Instagram’dır.

Sosyal medyada yer alacak içerikleriniz gelirsek; karşı taraf ile konuşma ve ilgi çekici şekilde yazılmış olması gerekiyor. Bu içeriklerde markanızı yansıtacağınızı unutmamalısınız. Müşterilerinizin isteklerine yönelik ve doğrudan hangi sektördeyseniz işinizi anlatacak tarzda paylaşımlar yapmanız gerekir. Mesajlarınız her zaman doğrudan okuyucuları web sitenize yönlendirmek ile alakalı olmalıdır.


2.E-posta ile Pazarlama (Mailing)

Spam kütlesi nedeniyle yıllar içinde bazı olumsuz tanıtımlar olmasına rağmen, e-posta ile pazarlama hala web site pazarlama stratejileri içinde son derece başarılı bir yöntemdir. Aslında diğer pazarlama yöntemlerine göre en yüksek yatırım geri dönüşü elde etme unvanına sahiptir.

Başlamak için, bir e-posta listesi oluşturmak ve insanlara seçebilmesi için iyi bir neden vermek gerekir. Bu yöntem genellikle teşvik almak için kullanıcının mailingi açmasıyla ücretsiz hediye kazanması gibi kampanyalar ile yürütülür. Sonra ki kampanyaları farklı sebepler ile oluşturarak web sitesine kullanıcı kazandırmak için yapılır. E-posta ile pazarlama mükemmel bir dönüşüm oranı sağlar ve bu tarz bir çalışma hem kolay hem de maliyet olarak diğer seçeneklerden daha cazip gelebilir.


3.SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO, yerel arama sonuçlar doğrultusunda Google'ın yeni yönelimi nedeniyle küçük işletmeler için özellikle etkilidir. Google ve diğer arama motorlarının aramalarında üst sıralara gelmek için bir takım yollar izlenebilir, bunlardan bazıları;
  • Anahtar kelime araştırmaya dayalı içerik oluşturma,
  • İçerikte H1 ve diğer başlık etiketlerini kullanma,
  • İçerikte başlıklar için resim ve videolar kullanma,
  • Uygun biçimlerde olmak üzere içerik metinlerine link verme

En iyi uygulamaları takip ederek ve sürekli test ederek, yüksek arama motoru sonuç sayfalarının sıralamalarında yükselmek için sitenizi optimize edebilirsiniz. Sadece bununla kalmayarak ince ayar yapıp sektörünüzle alakalı ek segmentler ile alakalı daha fazla anahtar kelime ekleyebilirsiniz. Yetersiz kalacağınız daha karmaşık SEO taktikleri için rehberlik alabileceğiniz bir web tasarım şirketi ile temasa geçmeniz iyi bir fikir olabilir.


4.PPC (Tıklama Başına Ödeme)

Online reklamcılıkta en popüler uygulamalardan birisi PPC’dir. Bu metodu kullanan reklam verenler sadece, kullanıcılar kendi reklamlarını tıklayıp sitelerine yönlendirildiğinde ödeme yaparlar. SEO çalışmalarına göre daha hedef kitleye yönelik ve uygun bütçelidir.

Daha fazla bir dönüşüm oranına sahip trafik için son derece etkili bir yöntemdir. Ancak bu pazarlama yöntemi profesyonel çalışanlar tarafından yatırım yapmaya değer olarak görülmez, kısa vadede getiri sağlar.


5.Web Sitesi Kopya ve İçerik

Savaşın yarısı yeni trafik. Ayrıca web sitenize yeni kullanıcı geldiğinde, bunu trafiğe dönüştürmek zorundasınız. Yeni ziyaretçi etkileşimi için uygun olan anahtar sayfaları güncel ve belirli bir eyleme göre odaklanmış olduğundan emin olun. Kopyanın akılda kalıcı, net, bilgilendirici ve cana yakın olmasını istiyorsunuz. Kullanıcıların bir adım atmasını ve sizinle iletişime geçmesini sağlayacak içerikler üretmelisiniz. Bu konuda metin yazarlığı hizmeti alabilirsiniz.


6.PR

Ne kadar fazla halkla ilişkiler içinde olursanız işinizle ilgili birçok kelime de bu sayede yayılacak. Basın bültenleri her zaman iş piyasası için harika bir fırsattır. Bir promosyon, yeni ürün, yeni hizmet vb. konular hakkında bir duyuru yayınlamanın size getirisi iyi olacaktır. Basın bültenleri pahalı olabilir fakat buna rağmen bu tarz bültenler, sanayi blogcuları tarafından yakalanabilir ve SEO çalışmalarında backlink artırmak için harika bir yoldur. PR sadece basın bültenlerine bağlı kalmak zorunda değildir. Google My Business üzerinden profil oluşturma ve tüm online kanallardan bağlantı sağlayarak PPC ve SEO stratejilerini geliştirmeniz mümkün.

Gerçekten bütçenizde sorun yaşıyorsanız, web sitenizde basın bültenleri yayımlama ve web sitenize trafik çekmek için sosyal medyada daha düşük maliyetli terfi mesajları kullanmayı düşünebilirsiniz.


7.Tavsiye ve Online İtibar Yönetimi

Mutlu müşterileriniz varsa ve bu müşterilerini online olarak bunu yorumlarında belirtiyor ve sizi öneriyorsa işinizi geliştirmeniz olasıdır. Bu etkiyi en üst düzeye çıkarmak için, hedef kitlenizi ya da sizin için yorumları bırakın muhtemel yerlerde görüntülensin. Sadece bu değil, halka açık bir forumda bazı olumsuz yorumlara rastlamak, profesyonel olarak bu sorunu gidermek için fırsattır ve kaçırılmamalıdır.


8.YouTube - Video Pazarlama

Video şu anda pazarlama için önemli bir güçtür ve YouTube dünyanın en büyük video barındırma hizmetidir. Video kullanıcı etkileşimini ziyaretçi dönüşümünü artırmak için gösterilmiştir. Bazı viral videoların etkili olmasına gerek yoktur. Popüler algının aksine, üretmek için bir servete gerek yok.

Herkes “Fulya’nın intikamı – Gittigidiyor” viral reklamını hatırlayacaktır. Bu en iyi örneklerden biridir.


9.Ücretli Reklamlar ve Yeniden Pazarlama

Facebook, Twitter ve Linked In dahil olmak üzere sosyal medya, çoğu da daha geniş bir kitleye içerik görünür hale getirmek için ödenen reklamlar uygulamak için bir fırsat sunuyor. Bu reklamlarda Google Adwords benzerliğinde çalışır. Kitleye özel ve daha iyi bir dönüşüm oranı için hedeflenen bu reklamları kullanmayı düşünmelisiniz. PPC gibi anlık getirisi hızlı olacaktır. Özellikle e-ticaret siteleri için daha iyi çalışmaktadır.


10.Çevrimdışı Pazarlama

Online pazarlama stratejileri ile birlikte, aynı zamanda çevrimdışı kitleye ulaşmak gerekiyor. Kartvizit, araç giydirme ve tabela bile sizin web sitenizi insanlara gösterebileceğiniz alanlardan. Yeni katalog tasarımı, broşür tasarımı ve buna benzer baskılı işleri kullanmak ve dağıtımını yapmak da iyi bir pazarlama stratejisidir.

Bu tarz reklam araçlarını kullanmanız da web site trafiğinizi etkileyecektir. Artan tüm web site trafiğinizi ise müşterileriniz haline getirmek tamamen sizin elinizde.

Benzer İçerikler

Ara Soru Sor